6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
GÖREVİN KONUSU:SINIF
İSTATİSTİKLERİ/Okulumuz 6-7-8.sınıf öğrencilerinin öncelikle kız-erkek sayılarının
daha sonra tuttuğu takımın ve en sevdiği dersin belirtildiği tablo ve bu
tabloya uygun grafiklerin her sınıf için ayrı ayrı çizilmesi
GÖREVİN VERİLİŞ
TARİHİ: ÖDEV
SÜRESİ: 1 ay
GÖREVİN TESLİM
TARİHİ:
1) Çalışma
taslağı oluşturunuz.
2) Her
sınıftaki kız ve erkek öğrenci sayılarını bulunuz.Her sınıftaki
öğrencilerin;tuttuğu takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seçmek
istediklerini çetele tutarak kaydediniz.
3) Önce
her sınıftaki kız ve erkek öğrencileri belirten grafiği çiziniz.
4)
6-A dan başlamak üzere her sınıf için;
-En çok tutulan takımların
belirtildiği tablo ve grafiği
-En çok sevilen derslerin belirtildiği
tablo ve grafiği
-Seçtikleri mesleklerin belirtildiği
tablo ve grafiği ayrıntılı ve renkli kalemlerle çiziniz.
5) Elde ettiğiniz bilgilerle sınıfları
karşılaştırınız.
6) Bütün
bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde
anlatınız.
7) BAŞARILAR
DİLİYORUM.

6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev
Konusu : Sınıfımızın tahtasını
çizerek karelere ayırmak istiyoruz, ve her bir kareyi de farklı bir
renge boyayacağız. En az kaç farklı renge ihtiyacımız olduğunu
bulalım.
GÖREVİN VERİLİŞ
TARİHİ: ÖDEV
SÜRESİ: 1 ay
GÖREVİN TESLİM
TARİHİ:
YÖNERGE : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.
Çalışmayı nasıl yapacağınızı planlayınız.
2.
Tahtamızın ebatlarını ölçünüz.
3.
E.B.O.B. – E.K.O.K. konusunu gözden geçiriniz ve
gerekli hesaplamaları yapınız.
4.
“En az kaç farklı renk” şeklinde bir sınırlamamız
olmasaydı tahtayı daha fazla kareye nasıl ayırırdık? Örnek vererek ifade
ediniz.
5.
Faydalandığınız kaynakları çalışma sonunda belirtiniz.
6.
Çalışmalarınızı 7 gün içerisinde teslim ediniz.
Yaptığınız
araştırmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz

6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Gitmek
istediğiniz bir yerle ilgili açıklama yapıp, gezi programınızı hazırlayın. Gezi bütçesini oluşturunuz. Geziniz 2 gün konaklama yapacak şekilde oluşturun. 300
YTL niz olsun. Harcamalarınızı
aşağıdakilerden yararlanarak planlayınız
GÖREVİn Veriliş
Tarihi: Süresi
: 1 ay
GÖREVİn teslim tarihi:
Yolculuk :
Uçak: 40 YTL
Otobüs:20 YTL
Tren: 15 YTL
|
Eğlence (tek kişi)
Eğlence Parkı:4
YTL
Masa Tenisi : 3 YTL
Müzikli Ortam: 10
YTL
Spor Salonu: 7 YTL
|
Yemek ( Öğün)
Otel: 5YTL
Restoran( Lüks)
:25 YTL
Restoran ( ORT) :
15YTL
Kafe ( tost,poğaça
vb. ) : 2 YTL
|
Konaklama ( bir
gün)
Pansiyon: 25 YTL
3 Yıldızlı Otel:
35 YTL
5 Yıldızlı Otel:
50 YTL
|
Gezilecek Yerler:
Müzeler: 4YTL
Tarihi Yerler: 7
YTL
Doğa Gezileri:
15YTL
Alış veriş
merkezi: 5 YTL
|
Hediyelik Eşyalar:
Resimler: 15YTL
Tabaklar: 10 YTL
Diğer : 3YTL
|
YÖNERGE : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
a.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
b.
BAŞARILAR
DİLİYORUM.
6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Bölünebilme
kuralları
GÖREVİn Veriliş
Tarihi: Süresi
: 1 ay
GÖREVİn teslim
tarihi:
YÖNERGE : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
2
“Bölünebilme
kuralları” kavramının neyi ifade ettiğini ve bize ne gibi kolaylıklar
sağladığını araştırınız.
3
Çalışmalarınızı
örnekler vererek destekleyiniz.
4
12,
15,18 gibi sayılar için bölünebilme kuralı geliştiriniz ve örneklendiriniz.
5
Çalışmanız
boyunca yararlandığınız kaynakları yazınız.
6
Çalışmalarınızı
sınıfta sunabilirsiniz.
7
BAŞARILAR
DİLİYORUM.

6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
Ödev Konusu : Asal
sayılar
GÖREVİn Veriliş
Tarihi: Süresi
: 1 ay
GÖREVİn teslim
tarihi:
YÖNERGE : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken
aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
1.
Çalışma
taslağını oluşturunuz.
2.
Asal
sayıların nasıl oluştuğunu ve özelliklerini araştırınız
3.
1
den 100 e kadar olan asal sayıları yazınız.
4.
“Aralarında
asal sayılar” için örnekler vererek açıklama yapınız. Hangi sayıların
“aralarında asal” olmayacağını belirtiniz.
5.
Çalışmalarınızı
rapor halinde yazınız. Arkadaşlarınıza sunum yapabilirsiniz.
6.
BAŞARILAR
DİLİYORUM.

6.SINIF
MATEMATİK DERSİ PROJE GÖREVİ
Adı-Soyadı :
Sınıfı :
PROJE GÖREVİ
KONUSU:
Sınıfımızın bir duvarına öğrenci araç-gereçlerini yerleştirmek için öğrenci
dolabı hazırlanarak monte edilecektir. Sizden aşağıdaki şartlara uygun bir
dolap tasarlamanız istenmektedir:
a. Dolabın yerden
yüksekliği 40 cm
olacaktır.
b. Her öğrencinin
yetişebilmesi için dolabın en üst kısmının yerden yüksekliği 160 cm olacaktır.
c. Her öğrencinin ortalama ne kadar
büyüklükteki bir dolaba ihtiyacı olabileceğini belirleyiniz.
d. Dolabın gözleri
alt-alta ya da yan-yana istediğiniz sayıda olabilir. Yaptığınız hesaplamalarla
sayıyı siz belirleyeceksiniz.
GÖREVİn Veriliş
Tarihi: Süresi
: 1 ay
GÖREVİn teslim
tarihi:
YÖNERGE:Aşağıdaki adımları
izlemelisiniz.
1.
Çalışma planı hazırlayınız.
2.
Sınıfınızın hangi duvarının bu iş için uygun olduğunu
belirleyiniz.
3.
Dolabın kaç adet gözü olması gerektiğini sizin sınıf
mevcuduna göre belirleyiniz. Tasarlayacağınız dolapta yedek boş gözler olabilir
ama eksik olmamalıdır.
4.
Üst üste ve yan
yana kaçar tane göz olması gerektiğini hesaplamalarınıza dayanarak söyleyiniz.
5.
Elde ettiğiniz bilgileri ve yapılan hesaplamaları
raporlaştırınız.
6.
Yaptığınız çalışmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza
sözlü olarak sunabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder