21 Eylül 2012 Cuma

6. Sınıf Matematik Dersi Performans Görevi Örnekleri



6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ

Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

GÖREVİN KONUSU:SINIF İSTATİSTİKLERİ/Okulumuz 6-7-8.sınıf öğrencilerinin öncelikle kız-erkek sayılarının daha sonra tuttuğu takımın ve en sevdiği dersin belirtildiği tablo ve bu tabloya uygun grafiklerin her sınıf için ayrı ayrı çizilmesi

GÖREVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                                             ÖDEV SÜRESİ: 1 ay
GÖREVİN TESLİM TARİHİ:

YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
  1) Çalışma taslağı oluşturunuz.
  2) Her sınıftaki kız ve erkek öğrenci sayılarını bulunuz.Her sınıftaki öğrencilerin;tuttuğu takım,en sevdiği ders ve hangi mesleği seçmek istediklerini çetele tutarak kaydediniz.
  3) Önce her sınıftaki kız ve erkek öğrencileri belirten grafiği çiziniz. 
  4) 6-A dan başlamak üzere her sınıf için;
           -En çok tutulan takımların belirtildiği tablo ve grafiği
           -En çok sevilen derslerin belirtildiği tablo ve grafiği
           -Seçtikleri mesleklerin belirtildiği tablo ve grafiği ayrıntılı ve renkli kalemlerle çiziniz.
  5) Elde ettiğiniz bilgilerle sınıfları karşılaştırınız.
  6) Bütün bu bilgileri rapor haline getirip sınıfta arkadaşlarınıza sunum şeklinde anlatınız.
  7) BAŞARILAR DİLİYORUM.
 


6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

Ödev Konusu           : Sınıfımızın tahtasını çizerek karelere ayırmak istiyoruz, ve her bir kareyi de farklı bir renge boyayacağız. En az kaç farklı renge ihtiyacımız olduğunu bulalım.

GÖREVİN VERİLİŞ TARİHİ:                                                               ÖDEV SÜRESİ: 1 ay
GÖREVİN TESLİM TARİHİ:

YÖNERGE        : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
1.    Çalışmayı nasıl yapacağınızı planlayınız.
2.    Tahtamızın ebatlarını ölçünüz.
3.    E.B.O.B. – E.K.O.K. konusunu gözden geçiriniz ve gerekli hesaplamaları yapınız.
4.    “En az kaç farklı renk” şeklinde bir sınırlamamız olmasaydı tahtayı daha fazla kareye nasıl ayırırdık? Örnek vererek ifade ediniz.
5.    Faydalandığınız kaynakları çalışma sonunda belirtiniz.
6.    Çalışmalarınızı 7 gün içerisinde teslim ediniz.
Yaptığınız araştırmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz

 

6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

Ödev Konusu           : Gitmek istediğiniz bir yerle ilgili açıklama yapıp, gezi programınızı hazırlayın.  Gezi bütçesini oluşturunuz. Geziniz   2 gün konaklama yapacak şekilde oluşturun. 300 YTL niz olsun.  Harcamalarınızı aşağıdakilerden yararlanarak planlayınız

GÖREVİn Veriliş Tarihi:                                                               Süresi :   1 ay
GÖREVİn teslim tarihi:

Yolculuk :
Uçak: 40 YTL
Otobüs:20 YTL
Tren: 15 YTL
Eğlence (tek kişi)
Eğlence Parkı:4 YTL
Masa Tenisi :  3 YTL
Müzikli Ortam: 10 YTL
Spor Salonu: 7 YTL
Yemek ( Öğün)
Otel:  5YTL
Restoran( Lüks) :25 YTL
Restoran ( ORT) : 15YTL
Kafe ( tost,poğaça vb. ) : 2 YTL
Konaklama ( bir gün)
Pansiyon: 25 YTL
3 Yıldızlı Otel: 35 YTL
5 Yıldızlı Otel: 50 YTL

Gezilecek Yerler:
Müzeler: 4YTL
Tarihi Yerler: 7 YTL
Doğa Gezileri: 15YTL
Alış veriş merkezi: 5 YTL
Hediyelik Eşyalar:
Resimler: 15YTL
Tabaklar: 10 YTL
Diğer : 3YTL

YÖNERGE        : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
a.     Çalışma taslağını oluşturunuz.
b.    BAŞARILAR DİLİYORUM.

6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

Ödev Konusu           : Bölünebilme kuralları

GÖREVİn Veriliş Tarihi:                                                               Süresi :   1 ay
GÖREVİn teslim tarihi:

YÖNERGE        : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz

1      Çalışma taslağını oluşturunuz.
2      “Bölünebilme kuralları” kavramının neyi ifade ettiğini ve bize ne gibi kolaylıklar sağladığını araştırınız.
3      Çalışmalarınızı örnekler vererek destekleyiniz.
4      12, 15,18 gibi sayılar için bölünebilme kuralı geliştiriniz ve örneklendiriniz.
5      Çalışmanız boyunca yararlandığınız kaynakları yazınız.
6      Çalışmalarınızı sınıfta sunabilirsiniz.
7      BAŞARILAR DİLİYORUM.



 


6.SINIF MATEMATİK DERSİ PERFORMANS GÖREVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

Ödev Konusu           : Asal sayılar

GÖREVİn Veriliş Tarihi:                                                               Süresi :   1 ay
GÖREVİn teslim tarihi:

YÖNERGE        : Performans GÖREVİnizi gerçekleştirirken aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1.    Çalışma taslağını oluşturunuz.
2.    Asal sayıların nasıl oluştuğunu ve özelliklerini araştırınız
3.    1 den 100 e kadar olan asal sayıları yazınız.
4.    “Aralarında asal sayılar” için örnekler vererek açıklama yapınız. Hangi sayıların “aralarında asal” olmayacağını belirtiniz.
5.    Çalışmalarınızı rapor halinde yazınız. Arkadaşlarınıza sunum yapabilirsiniz.
6.    BAŞARILAR DİLİYORUM.


 

6.SINIF MATEMATİK DERSİ PROJE GÖREVİ
Adı-Soyadı               :
Sınıfı                        :

PROJE GÖREVİ KONUSU: Sınıfımızın bir duvarına öğrenci araç-gereçlerini yerleştirmek için öğrenci dolabı hazırlanarak monte edilecektir. Sizden aşağıdaki şartlara uygun bir dolap tasarlamanız istenmektedir:
a.     Dolabın yerden yüksekliği 40 cm olacaktır.
b.    Her öğrencinin yetişebilmesi için dolabın en üst kısmının yerden yüksekliği 160 cm olacaktır.
c.        Her öğrencinin ortalama ne kadar büyüklükteki bir dolaba ihtiyacı olabileceğini belirleyiniz.
d.    Dolabın gözleri alt-alta ya da yan-yana istediğiniz sayıda olabilir. Yaptığınız hesaplamalarla sayıyı siz belirleyeceksiniz.

GÖREVİn Veriliş Tarihi:                                                               Süresi :   1 ay
GÖREVİn teslim tarihi:

YÖNERGE:Aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
1.    Çalışma planı hazırlayınız.
2.    Sınıfınızın hangi duvarının bu iş için uygun olduğunu belirleyiniz.
3.    Dolabın kaç adet gözü olması gerektiğini sizin sınıf mevcuduna göre belirleyiniz. Tasarlayacağınız dolapta yedek boş gözler olabilir ama eksik olmamalıdır.
4.    Üst üste  ve yan yana kaçar tane göz olması gerektiğini hesaplamalarınıza dayanarak söyleyiniz.
5.    Elde ettiğiniz bilgileri ve yapılan hesaplamaları raporlaştırınız.
6.    Yaptığınız çalışmanın sonucunu sınıfta arkadaşlarınıza sözlü olarak sunabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Gönder